Hoe automatisering van e-mailinhoud betrokkenheid en ROI stimuleert

Marketeers weten dat klanten niet alleen hunkeren naar gepersonaliseerde content, ze verwachten dit ook in de business-to-consumer (B2C) en business-to-business (B2B) merken waarmee ze communiceren. In werkelijkheid,

80% van de klanten is eerder geneigd een aankoop te doen bij een merk dat ervaringen personaliseert.
Organisaties die gebruik maken van geavanceerde personalisatie genereren 17% meer omzet via hun campagnes.
71% van de consumenten voelt zich gefrustreerd door onpersoonlijke ervaringen.
Wanneer ze zeer gepersonaliseerde e-mailcampagnes proberen uit te voeren, stuiten marketeers echter op veel barrières. Meer dan 40% van de marketeers noemt een gebrek aan middelen – tijd, mensen en geld – als een grote uitdaging.

Wat u wel en niet moet doen bij het bijscholen en opschalen van burgerontwikkelaars in uw hele organisatie – Low-Code/No-Code Summit
Bovendien beschouwt meer dan 90% van de marketeers marketing als cruciaal voor het algehele succes van hun bedrijf. In 2022 is meer dan 40% van de bedrijven van plan om meer te investeren in e-mailmarketing. Dynamische contentautomatisering vindt zijn moment om te schitteren.

Dynamische contentautomatisering combineert data, kunstmatige intelligentie (AI) en automatisering om ongelooflijk gepersonaliseerde, consumentgerichte contactpunten te creëren. Het stelt marketeers in staat om sjablonen voor dynamische inhoud te integreren in de code van een e-mail. Hierdoor kunnen ze on-site activiteiten en abonneegedrag naadloos volgen, gebruikmakend van de gegevens om direct gepersonaliseerde producten aan te bevelen in e-mails die zijn aangepast aan de unieke behoeften van abonnees.

Met een toegenomen afhankelijkheid van e-mail in marketing, is het van cruciaal belang geworden voor het genereren van inkomsten dat bedrijven zeer gerichte, gepersonaliseerde marketinginitiatieven en -programma’s gebruiken. Klanten baseren hun aankoopbeslissingen op merken die hen verbonden ervaringen kunnen bieden waar en wanneer ze maar willen. Met de tools om gebruik te maken van uitgebreide gegevens en dynamische inhoud, zijn marketeers beter in staat om te voorspellen wat hun kopers willen in specifieke scenario’s.

Automatisering van dynamische inhoud haalt de nieuwste gegevens uit de CRM van een bedrijf, productfeeds, demografische gegevens van klanten en meer om automatisch e-mailvariaties te genereren vanuit een enkele HTML-tag, waardoor de manier waarop marketeers 1-op-1, geïndividualiseerde abonnee-ervaringen creëren, wordt getransformeerd. Kortom, deze tool stelt marketeers in staat om echt het maximale uit hun e-mailprogramma’s te halen.

Wat is dynamische contentautomatisering?
Dynamische inhoudsautomatisering – ook wel “adaptieve”, “slimme” of “realtime inhoud” genoemd – stelt marketingteams in staat om een combinatie van gegevens en klantsegmentatie te gebruiken om te bepalen welke specifieke, gepersonaliseerde inhoud voor individuele abonnees moet worden weergegeven.

Met behulp van HTML-tags kunnen e-mailmarketeers de meest actuele gegevens toepassen om inhoud voor elke abonnee te personaliseren op basis van:

Koopgedrag in het verleden
Populaire artikelen
Vergelijkbare inhoud
Producten bekeken door vergelijkbare klanten
De meest bekeken producten of content door alle bezoekers
Topcategorie, top in categorie of best gekochte producten en diensten
Producten die vaak samen worden gekocht
Met dynamische contentautomatisering kunnen marketeers automatisch in realtime content, producten en services markeren die resoneren met vergelijkbare doelgroepen, waardoor de ervaring van abonnees wordt verbeterd, het aantal conversies toeneemt en de omzet wordt beïnvloed.

Deze strategie maakt gebruik van twee verschillende soorten dynamische inhoud: Variabele en inhoudsinvoeging. Variabelen bevatten vaak meer basale personalisatie, waarbij voor elke abonnee verschillende versies van dezelfde variabele worden weergegeven. Het kan bijvoorbeeld een veld ‘voornaam’ of ‘bedrijfsnaam’ in een e-mail gebruiken.

Het invoegen van inhoud is daarentegen krachtiger. Het stelt marketeers in staat om secties met inhoud, tekst of afbeeldingen, in te voegen op basis van abonneegegevens. Ze kunnen meertalige versies van e-mails maken en inhoud of afbeeldingen uitwisselen op basis van de voorkeurslocatie of taal van een abonnee. Alle bekende gegevens over een bepaald segment van abonnees, bijvoorbeeld leeftijd, geslacht, locatie, andere demografische gegevens of interesses, kunnen ook de inhoud van een bericht bepalen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *